Meet Mehmet: Manager Business Development bij datadone!

Welke koers gaan we varen? Hoe gaan we het aanpakken? Wanneer zijn we succesvol? Deze beslissingen en evaluaties kun je nemen op basis van je onderbuikgevoel maar je kunt ze ook nemen op basis van data. Bij datadone zorgen we ervoor dat jij alles uit je data én development haalt. Op dagelijkse basis zetten wij ons in om jouw processen te optimaliseren en data driven te werken. Dit doen we vanzelfsprekend met behulp van data, waarmee we samen de antwoorden op al jouw vraagstukken vinden. Als je goed naar je data kijkt, zijn de mogelijkheden oneindig. Hiervoor heb je de juiste persoon nodig! Om de kansen van data volledig te benutten, moet je mensen in huis hebben die kennis van zaken hebben. Mehmet Ergün is zo iemand! Als Manager Business Development komt Mehmet team datadone versterken. We stellen hem een paar vragen: meet Mehmet!

Mehmet Ergün - Manager Business Development
Mehmet Ergün – Manager Business Development

Kun je iets meer over je achtergrond vertellen?

“Ik heb een achtergrond op het snijvlak van marketing, data en business. Bedrijven neigen ernaar om vanuit hun eigen kennis keuzes te maken waarbij andere perspectieven of inzichten vaak een blinde vlek zijn. Samen met professionals vanuit verschillende rollen in de inkoop, marketing, R&D of C-level heb ik keuzes en processen meer data driven gemaakt. Naast het analyseren van data ging dat ook vaak over de vertaling naar de daily business – dus het tastbaar maken.”

Hoe heb je jouw start bij datadone ervaren?

“Heel goed! Ook zeker doordat het Spring Festival plaatsvond net na mijn start. Dat was een mooie gelegenheid om mijn nieuwe collega’s in een laagdrempelige en relaxte sfeer te leren kennen. Verder vind ik de cultuur binnen datadone en Forque heel open en warm. Zo kent iedereen elkaars partners en kinderen bijvoorbeeld bij naam. Dat is misschien een klein detail, maar het zegt wel iets over hoe mensen met elkaar omgaan. Iedereen kent elkaar écht! Ook mocht ik mee naar de AFAS Open, waar ik gelijk merkte dat diezelfde sfeer en omgang ook met elkaar gedeeld werd met partners en kennissen buiten datadone. Dat was een goed teken!”

Wat is jouw eigen visie op data en Business Intelligence?

“Het is eigenlijk nog een vrij nieuwe tak van sport. De technologie om heel veel data en informatie te verwerken, is er nog maar een paar jaar. Daarnaast is het hebben van data an sich niet het doel. Ook niet het hebben van zoveel mogelijk data. Het gaat eerder om het verkrijgen van de juiste inzichten. Ik zie data als een middel om de wereld om ons heen beter te begrijpen, met als doel om betere keuzes te maken. Bovendien is het onmogelijk om alle beschikbare data te interpreteren. Het is belangrijker om jezelf af te vragen wat je wilt bereiken en hoe je data bij kunt gebruiken. Data is dienend aan de optimalisaties en doelen die je wilt realiseren.”

“Daarnaast helpt data ook bij het bieden van inzichten. Mensen weten vaak niet wat ze willen of moeten weten. Hierbij moet ik ook altijd denken aan een bekende quote van de filosoof Socrates: “Als er iets is wat ik weet, is het dat ik niets weet.” Dit geldt ook voor data. Het is veel belangrijker om voortdurend te leren, vragen te stellen en te groeien. En data speelt daar wat mij betreft een belangrijke rol in.”

Wat hoop je zelf binnen datadone te bereiken?

“Ik hoop dat we bedrijven nog verder kunnen helpen, door bijvoorbeeld de meerwaarde van data meer in te sluiten in organisaties. Dus niet alleen af en toe naar een dashboard kijken, maar daadwerkelijk data driven te werk gaan in de volle breedte van de organisatie. Hiermee bedoel ik stap voor stap kijken hoe we dagelijkse processen nog beter kunnen inrichten. Ook denk ik dat we nog beter kunnen worden in het overbrengen van de interpretatie van data. Het zien en het vaststellen van data-inzichten is één ding, maar het in beweging brengen van mensen is een tweede.”

Ben jij benieuwd naar Mehmet en zijn expertise?

Of wil je direct een afspraak inplannen met Mehmet? Schroom dan niet om hem te benaderen!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.