Datadone en Forque fuseren met Vionq tot grootste AFAS partner van Nederland

Datadone en Forque slaan met ingang van 24 juni jl. de handen ineen met Vionq. De fusie van de consultancy clubs met vestigingen in Enter, Vianen en Eindhoven, maakt de samenwerking in één klap tot de grootste AFAS implementatiepartner van Nederland, met gezamenlijk meer dan 25 jaar ervaring. 

Met de fusie zetten we een grote stap in onze gezamenlijke ambitie om bestaande en nieuwe klanten nog beter én vooral breder te kunnen ondersteunen’, aldus Roy Roosen, directeur bij Vionq. ‘Het aanwezige AFAS kennishuis bij Vionq wordt verrijkt met de jarenlange ervaring in BI en softwareontwikkeling van Forque. Op deze wijze zijn we in staat de volledige softwareketen te automatiseren voor onze klanten. Naast continuïteit, schaalvergroting en een bredere landelijke dekking, willen we gewoon de leukste en mooiste AFAS partner van Nederland zijn.’ 

In hun ambities hebben beide bedrijven elkaar compleet gevonden. De synergie van de fusiepartners zit zowel in de zakelijke focus op AFAS implementaties en optimalisaties, als de overeenkomst in bedrijfscultuur en strategie. ‘Waar Forque één van haar verticals op de Automotive gericht heeft, heeft Vionq dat onder andere op de Flexmarkt’, licht Sybren Westerink, directeur bij Forque, toe. ‘Onze bedrijven kennen beide een platte en informele cultuur, waarbij de onderlinge band tussen werknemers, klanten en partners erg belangrijk is. De sfeer en bedrijfscultuur die we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd, willen we absoluut behouden. In onze uitgebreide gesprekken over een mogelijke samenwerking, bleek dat onze visies en werkwijze volledig op één lijn liggen. Daarom gaan we deze samenwerking vol vertrouwen tegemoet.’

Zowel Forque als Vionq blijven voorlopig onder eigen naam opereren. In eerste instantie wordt vooral op de achtergrond gebruikgemaakt van de schaalvergroting. Uiteraard zullen de partijen niet nalaten hun kennis direct met elkaar te delen. In de komende maanden zullen de business activiteiten zorgvuldig geïntegreerd worden. Roy Roosen: ‘Hier nemen we rustig de tijd voor zodat onze klanten en medewerkers straks optimaal kunnen profiteren van de ontstane synergie.’

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.